-
Opublikowano: piątek, 21 wrzesień 2018 10:37
Podobnie jak w poprzednich latach, dnia 28 września 2018 r., w naszej szkole będziemy obchodzić
"VIII Światowy Dzień Tabliczki Możenia".
W tym dniu:
"Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają"
|
|
Prosimy o zapoznanie się z poniższym programem i zapraszamy wszystkich uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły do wspólnej zabawy z Tabliczką Mnożenia:)
Koordynatorzy: n-le matematyki SP Jutrosin
Lp. |
TERMIN |
TEMATYKA |
PRZEBIEG |
1 |
24.09. – 27.09.18r. na przerwach i ewentualnie na początku lekcji |
„HASŁO DNIA” |
Każdego dnia w szkole będą wywieszone plakaty z hasłem i odzewem, codziennie inne. Uczniowie zapamiętują podane hasło i odzew. Przykładowy przebieg gry: Uczeń nr 1 pyta: „Hasło?” Uczeń nr 2 odpowiada jakie jest hasło na plakacie, a następnie pyta: „Odzew?” Uczeń nr 1 odpowiada jaki jest odzew w danym dniu. Kto popełni błąd oddaje fant. Fanty są wykupowane w klasie poprzez np.: zaśpiewanie, zatańczenie, itp |
2 |
28.09.2018r. |
Apel szkolny |
Dyrektor szkoły oficjalnie otwiera Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Uczniowie zapoznają się z harmonogramem akcji |
3 |
28.09.2018 r. na każdej przerwie (godz.8:45 - 11:55) |
Egzaminy – Komisje Egzaminacyjne |
Komisja Egzaminacyjna siedzi przy jednej ławce. Losy znajdują się w koszyku. Przebieg egzaminu: 1. Egzaminowany wybiera los z koszyka. 2. Egzaminator mówi START i włącza stoper. 3. Egzaminowany odczytuje kolejne przykłady z losu i za każdym razem podaje odpowiedź ustną. 4. Komisja Egzaminacyjna nadzoruje egzamin: - Egzamin zdany – wszystkie odpowiedzi poprawne w ciągu 3 minut. - Egzamin niezdany – brak co najmniej jednej odpowiedzi poprawnej w ciągu 3 minut. 5. Kto zdał egzamin, otrzymuje LEGITYMACJĘ MT EXPERT i przybija z członkami Komisji Egzaminacyjnej piątkę lub żółwika. 6. Egzamin niezdany można powtórzyć po 1 godzinie. |
4 |
28.09.2018 r. na każdej przerwie (godz.8:45 - 11:55) |
Pary iloczynów |
W budynku szkoły rozwieszone zostają na osobnych kartkach działania np.:5x7 oraz wyniki np.: 35. Każde działanie oznaczone jest numerem, a każdy wynik literą. Uczniowie na własnych kartkach zapisują jak największą ilość par działań z wynikami - zapisują numer działania i obok literę przypisaną odpowiedniemu wynikowi |
5 |
28.09.2018r. (godz.11:40-12:35) |
Egzaminy - Patrole Egzaminacyjne |
Patrole Egzaminacyjne – trzy zespoły po 3 uczniów – przeprowadzają egzaminy dla chętnych. Na przykład: na ulicy, w ośrodku, odwiedzają Urząd Miasta. |
6 |
01.10.2018r |
Podsumowanie akcji |
Na tablicy szkolnej oraz stronie internetowej nauczyciel matematyki przedstawia podsumowanie akcji: liczba egzaminowanych, liczba osób, które zdały egzamin |
-
Opublikowano: poniedziałek, 17 wrzesień 2018 06:34
|
Uczniowie będą mieli możliwość dokonania niewielkiego czynu upamiętniającego wielkie poświęcenie milionów Polaków w drodze do odzyskania niepodległości. Jednocześnie stu szkołom w stu miastach Polski prześlą pozdrowienia z okazji tego święta, pokazując, że Polacy potrafią czcić święta narodowe w sposób niosący pozytywne przesłania. A także rozpropagują w ten sposób swoje szkoły i miasta w całym kraju, bo pozdrowienia będą zawierały również krótką notkę informującą o nadawcy, a widokówka będzie przedstawiała jego miejscowość. |
W dzisiejszych czasach tradycyjne wysyłanie pocztówek odchodzi w niepamięć. Uczniowie piszą do siebie przede wszystkim maile, SMSy czy też wiadomości na portalu społecznościowym. Wszyscy idziemy z duchem czasu zapominając, że pisanie tradycyjnych pozdrowień ćwiczy motorykę, wyobraźnię i cierpliwość oraz w oczywisty sposób rozwija kreatywność. Wysyłanie widokówek jest czymś wyjątkowym, magicznym, regionalnym i bardzo często staje się oryginalną pamiątką na długie lata, dlatego warto przypomnieć ten sposób komunikowania się.
Jak dołączyć?
⦁ Zbieramy grupę 100 uczniów szkoły chętnych do udziału w akcji.
⦁ Każda osoba przygotowuje pocztówkę z Naszego miasta, wpisując na nią pozdrowienia dla koleżanek i kolegów z innych miast.
⦁ Każdą pocztówkę wysyłamy na adres innej szkoły z listy placówek, które przyłączyły się do akcji.
⦁ Otrzymane pocztówki umieszczamy na dużej, ściennej mapie Polski.
Samorząd Uczniowski
-
Opublikowano: poniedziałek, 17 wrzesień 2018 06:27
Gdzie się ukryły...? Kto znajdzie wszystkie i ułoży hasło...? |
|
Zapraszamy uczniów klas 6 - 8 i gimnazjalnych do poszukiwania Kropek ukrytych w różnych zakamarkach szkolnych korytarzy i boiska (ul. Szkolna).
Od 17 do 21 września szukaj zaginionych Kropek, każdego dnia innych, skanuj kod QR i z liter ułóż hasło. Przynieś do sali matematycznej w dniu 24.09. Na wytrwałych poszukiwaczy czeka niespodzianka ;)
Ps. Każdego dnia poinformujemy Cię, ile Kropek zaginęło :)
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Samorząd Uczniowski
-
Opublikowano: poniedziałek, 17 wrzesień 2018 06:21
The Dot Day |
|
Międzynarodowy Dzień Kropki został zapoczątkowany przez książkę "The Dot" Petera H. Reynoldsa. Główną bohaterką jest mała dziewczynka o imieniu Vashti, która dzięki jednej małej kropce uwierzyła w siebie. Dzień Kropki jest zatem świętem kreatywności, odkrywania talentów oraz pokonywania trudności :)
Nasza szkoła w tym roku po raz pierwszy przyłącza się do tej akcji.
W związku z tym zachęcamy do wspólnej zabawy.
NAUCZYCIELU, UCZNIU!
ZAAKCENTUJ SIEBIE, UBIERAJĄC SIĘ 17.09.2018 ROKU W KROPKI
-
Opublikowano: poniedziałek, 17 wrzesień 2018 06:16
„Niepodległość nie jest Polakom dana raz na zawsze” „… niepodległość jest
dobrem nie tylko cennym, ale i kosztownym.”
Józef Piłsudski
Organizatorzy – nauczyciele historii: p. Izabela Wróblewska, p. Urszula Kostka, p. Andrzej Musielak
Cele konkursu:
- pogłębianie wiedzy i kształtowanie zainteresowań historią Ojczyzny
- kształtowanie patriotyzmu w nawiązaniu do okoliczności odzyskania niepodległości przez Polskę
- zwrócenie uwagi na rolę, jaką odegrał Józef Piłsudski w walce o wolną Polskę
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z informacji zawartych w różnych źródłach
- zwrócenie uwagi młodzieży na konieczność zachowania pamięci o przeszłości
- kształcenie umiejętności wykorzystywania w nauce programów graficznych i tekstowych
Adresaci:
- uczniowie klas 6-8 SP
- uczniowie klas III gimnazjum
Forma konkursu:
Przygotowanie i wydrukowanie projektu pierwszej strony gazety informującej o wydarzeniach związanych z odzyskaniem niepodległości 11 listopada 1918 r. oraz prowadzonych walkach o granice państwa polskiego.
Należy przedstawić jedno wybrane wydarzenie:
- 11 listopada 1918 r. Józef Piłsudski – współtwórca niepodległej Polski.
- Ignacy Paderewski - pianista, kompozytor, działacz niepodległościowy, mąż stanu i polityk.
- Powstanie Wielkopolskie
Technika: komputerowa
Informacje mają być przekazane w sposób atrakcyjny, wzbogacone o ilustracje, mapy, teksty źródłowe.
Stronę gazety należy zatytułować.
Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę.
Pracę można także wykonać samodzielnie lub w maksymalnie dwuosobowym zespole.
Format pracy: A3
Kryteria oceny pracy:
- zgodność z tematem konkursu
- jakość wykonania
- oryginalność
- stopień trudności wykonania
- samodzielność
Nagrody będą przyznane w następujących kategoriach:
- uczniowie klas 6 - 7 SP
- uczniowie klas 8 SP, klasy III gimnazjalne
W każdej kategorii jury przyzna 1, 2, 3 nagrodę oraz wyróżnienia. Zostaną one wręczone podczas uroczystego apelu.
Terminarz:
- ogłoszenie konkursu: 11 września 2018 r.
- kartę zgłoszenia oraz zgodę rodziców należy dostarczyć do dnia 28 września 2018 r. p. Izabeli Wróblewskiej lub p. Andrzejowi Musielakowi
- termin zgłaszania prac: do 25 października 2018 r.
- prace muszą być podpisane: imię i nazwisko, klasa.
- prace proszę przekazywać do p. Izabeli Wróblewskiej, p. Andrzeja Musielaka
- rozstrzygnięcie konkursu: uroczysty apel
Organizatorzy